Jeugdzeildag 25 juni 2022

Op zaterdag 25 juni werd voor de eerste keer een jeugdmiddag op onze vereniging georganiseerd door de commissie jeugdzeilen. Het idee ontstond toen in het voorjaar bleek dat er helaas te weinig kinderen zich hadden opgegeven voor het jeugdzeilen en de lessen. Toch wilden we iets leuks organiseren voor onze jeugdleden, de kinderen en kleinkinderen van onze volwassen leden en voor de kinderen uit de buurt.
Een datum werd geprikt, een leuk programma bedacht, de bootjes klaargemaakt en wat hulptroepen ingeschakeld en op 25 juni was het zover. De dag begon met flink wat wind en regenbuien en we hoopten dat het snel op zou klaren. En dat gebeurde! Vanaf 13.00 uur werden er 26 kinderen in de leeftijd van 7 tot 13 jaar verwacht op de haven. Een xxl sup, waar je wel met een hele schoolklas op kon en valkje waren geregeld en onze eigen optimistjes lagen klaar voor gebruik. Eline en Fleur zouden de kinderen begeleiden met het zeilen in de optimistjes en de groepjes werden met onze snelle ribs naar het vlot voor de haven gevaren.
Na inschrijving en uitleg, werden drie groepjes gevormd en konden de kinderen telkens een ronde mee met het valkje, een parcours op de sup door de haven afleggen en varen met de optimistjes. Tussendoor verzorgde havenmeester Piet voor een drankje en ijsje. En dat was maar goed ook! De zon brak door en het werd heerlijk warm zomers weer. Zo warm zelfs dat de kinderen niet konden wachten om in het water te plonsen van de sup of de bootjes!
Aan het einde van de middag, de meeste kinderen zeer moe maar voldaan, sloten we de dag af met een heerlijk patatje en konden de ouders de verhalen van de middag aanhoren. Op de vraag “wat vond je nu het leukste om te doen vanmiddag? “, kwam gelukkig veel het antwoord: “Alles!”
We gaan komend najaar kijken of we voor volgend jaar een leuk programma kunnen samenstellen voor het jeugdzeilen. Dan hopen we natuurlijk op veel aanmeldingen. Ook zullen we deze dag zeker nog eens herhalen in 2023!
Het was een topmiddag! Alle deelnemertjes bedankt voor jullie gezelligheid en enthousiasme. Fleur, Eline en Frederik bedankt voor jullie hulp en Piet en zijn crew bedankt voor de goede verzorging!
Tot de volgende keer…….
Commissie Jeugdzeilen WSV Goeree