Jan Grinwis

23 sep 2023
Verlopen

Goereecup IV

Zaterdag 23 September: Grande Finale Goereecup IV 2023!
Geef u op voor het Italiaans buffet uiterlijk woensdag middag 17:00 uur!

Hallo allemaal,

Na de spetterende 1e Goereecup met veel wind  en de 2e zenuw slopende Goereecup met in de eerste uren geen wind en een 3e goereecup waarbij het noodweer mooi om heen ging zijn we aanstaande zaterdag al weer toe aan de grande finale van het Goereecup seizoen 2023. Er word druk gespeculeerd over de mogelijk te bereiken totaal uitslag en een eventuele podium plaats. De laatste wedstrijd is hierin bepalend. Sommige schippers lopen inmiddels wacht bij hun boot, bang voor sabotage door de competitie. Het is tevens opgevallen dat er door sommige schippers tegenwoordig meer onder water als boven water gepoetst word. Het beloofd een spannende eindstrijd te worden!

Wij nodigen ook de nieuwe leden uit om mee te doen. Je hoeft echt geen wedstrijdzeiler te zijn of een snel zeiljacht te hebben, het gaat om het plezier en het is een leuke manier om snel meer leden te leren kennen.

De wedstrijden staan op zichzelf, kosten slechts 5 euro inschrijfgeld per boot en zijn verdeeld in twee klassen. Boten die minimaal drie van de vier Goereecup-wedstrijden mee hebben gevaren doen ook mee voor het eindklassement in een van de twee klassen en kunnen dus de Goeree Cup 2023 winnen!

Het programma voor zaterdag ziet er als volgt uit:

• Inschrijving met koffie: 10.00 uur
  • Palaver: 11.00 uur
  • Start: 12.00 uur
  • Finish tussen 15.00 en 16.00 uur
  • Prijsuitreiking: 17.30 uur

Na de prijsuitreiking serveert Piet met zijn team een bijzonder menu:

Italiaans buffet, stokbrood met kruidenboter, carpaccio, tagliatelle met zalm spinazie en room saus, verse lasagne, penne met groente, tomaat en gehakt saus en verse fruit salade.

Kosten 22,50 pp

Gaarne opgeven voor woensdagavond 20 september 17.00 uur met hoeveel personen u gebruik wilt maken van het menu bij Piet Witvliet 06-15674646 (whatsapp bericht of bellen).

Uiteraard bent u ook van harte welkom tijdens de finsh, de prijsuitreiking en/of het eten als U niet heeft kunnen meevaren.

NB: Zoals eerder vermeld hebben we na de Goereecup IV nog 1 afsluitende wedstrijd die op zich zelf staat:

• zaterdag 14 okt: Piet vd Linde Trofee

Wij hopen en verwachten dat jullie aanstaande zaterdag weer in grote getale zullen meezeilen en hopen daarnaast de overige leden na afloop te ontmoeten na de finsh bij de prijsuitreiking, het borrelen en het eten.

Tot zaterdag  23 september  voor de Goereecup IV en / of de prijsuitreiking en nadien het Italiaans buffet.

Met vriendelijke groeten,

Evenementen Commissie WSV Goeree