Helga van Leur reikte afgelopen week de Blauwe vlag uit aan WSV Goeree

De trend om duurzaam met toerisme en recreatie om te gaan neemt nog steeds toe. Dit is onder meer te zien aan de toename van het aantal Blauwe Vlag jachthavens en stranden in ons land. Blauwe Vlag is de internationale milieu- en duurzaamheidsonderscheiding van FEE International.

Blauwe Vlag

De Blauwe Vlag wordt elk jaar uitgereikt door de Stichting Keurmerk Milieu, Veiligheid en Kwaliteit (KMVK). Met de Blauwe Vlag-campagne in Nederland betrekt de stichting overheden, ondernemers en recreanten bij de zorg voor schoon en veilig water, mooie natuur en een gezond milieu en duurzame jachthavens. Voor de toerist en recreant is de Blauwe Vlag het internationale herkenning- en kwaliteitssymbool voor schone stranden met goede waterkwaliteit en veilige en schone jachthavens.

Op 11 mei reikte Helga van Leur deze onderscheidingen uit op het strand van de Wassenaarse Slag. Frederik van der Dussen was erg verheugd deze onderscheiding weer te krijgen als kroon op het werk van de duurzame exploitatie van WSV Goeree.

De Internationale Jury voor de Blauwe Vlag van FEE International in Denemarken heeft in Nederland 195 Blauwe Vlaggen toegekend, waarvan 134 aan jachthavens en 61 aan stranden.